Firmaautode maks on valitav

Kavandatav kilovati põhine firmaautode maks võib oluliselt tõsta ettevõtte maksukulu, millest hiljuti oma blogis kirjutasime. Teatud juhtudel paratamatuna kaasneva maksutõusu tõttu väärivad alternatiivsed võimalused kaalumist.

Firmaautode maks ei sõltu kasutuse mahust

Uues maksusüsteemis plaanitakse maksustada mootori võimsust arvestamata auto kogukasutust ja selle kasutust erasõitudeks. Nii jäävad kaotajaks need, kelle auto võimsuse ja hinna jagatis on väiksem. Samuti toob väiksem auto kasutus kaasa kõrgema maksukulu läbitud kilomeetri kohta. Viimast isegi sõltumata sellest, kas autot kasutati era- või ärisõitudeks. Suurem kasutuse maht toob kaasa rohkem jooksvaid kulusid, mis on lubatud maksuvabalt ärikuludesse panna (v. a. pool käibemaksust), kui erisoodustusmaks on makstud.

Kui ärisõitude maht jõuab 1117 kilomeetrini kuus, võib sõidupäeviku täitmise lõpetada, kuna maksuvaba hüvitise maksimummäära väljamakseks on seaduslik alus olemas.

Ligikaudselt arvutatav maksusääst

Firmaautode maks langeb ära juhul, kui asendada ettevõtte auto isikliku auto ärikasutuse hüvitamisega. Viimane on reguleeritud Valitsuse määrusega, lubades maksta maksuvaba hüvitist 0,3 eurot töö- või ametiülesannete täitmisel sõidetud kilomeetri kohta. Hüvitise maksimummäär on piiratud 335 euroga kalendrikuus.

Firmaautode asendamine isiklike autodega tundub esmapilgul keeruline. Ometi väärib see kaalumist. Võtsime lihtsustatud arvutuse aluseks tüüpilise väikeettevõtte, mille omanik on valikus suhteliselt paindlik. Ühtlasi eeldasime isikliku auto kulude rahastamist autokompensatsiooni arvelt ja puudu jäävas osas dividendide arvelt. Siinkohal jätame kõrvale valiku juhatuse liikme tasu ja dividendide vahel, kuna jutt on lisanduvast kasumist, mis tekib ettevõtte autokulude vähenemisest. Samuti ignoreerime lihtsuse huvides liisinguga kaasnevaid nüansse, mis suures pildis trendi palju ei muuda. Eraldi arvestust vajab üle 5 aasta vanuste autode kasutamine, mille korral väheneb maksukoormus 25% võrra.

Võttes aluseks keskmise auto hinnaga 25 000 eurot, saime 5 aastase kasutuse korral säästuks 3 040 eurot. Muudele tingimustele vastava tulemuse leidmiseks saab Exceli formaadis kalkulaatori alla laadida siit.

Lihtsustatud arvutus ei ole täpne ega tööta igas olukorras. See aitab mõista, kuidas firmaautode maks mõjutab kulusid võrreldes isikliku auto kasutamisega maksuvaba hüvitise eest. Lõpliku otsuse tarvis soovitame teha täpsemad arvestused konkreetsetest tingimustest lähtuvalt.

Koormav sõidupäevik

Isikliku auto hüvitise maksmisel jääb sõidupäeviku täitmine kohustuslikuks. See on firmaauto sõidupäeviku täitmisest aga oluliselt lihtsam. Nimelt tuleb üles märkida ainult ärisõidud. Pole tarvis koostada täpset ülevaadet iga autoga läbitud kilomeetri kohta. Kui ärisõitude maht jõuab 1117 kilomeetrini kuus, võib sõidupäeviku täitmise lõpetada, kuna maksuvaba hüvitise maksimummäära väljamakseks on seaduslik alus olemas.